Вівторок, 2024-03-19, 5:40 AMВітаю Вас Гість | RSS
1 000 000 ідей для бізнесу
Меню сайту
Категорії розділу
Автотранспорт [6]
Бізнес з нуля [3]
Шлюбні послуги [0]
Гроші та фінанси [2]
Дизайн і архітектура [0]
Домашні тварини [2]
Домашній бізнес [4]
Їжа та ресторани [2]
Заробіток в інтернеті [7]
Видавнича діяльність та ЗМІ [2]
Інвестиції [2]
Інтернет проекти [3]
Медицина і здоров'я [5]
Мобільний зв'язок [2]
Нерухомість і будівництво [3]
Незвичайні ідеї [5]
Незвичайні подарунки [0]
Новини [3]
Освіта та наука [1]
Одяг та мода [0]
Виробництво [6]
Робота в інтернет [2]
Розваги та ігри [3]
Різні види бізнесу [4]
Рекламні ідеї [2]
Рекрутинг і фріланс [0]
Сільське господарство [1]
Соціальний бізнес [0]
Спортивні товари [0]
Сфера послуг [11]
Технічні новинки [3]
Торгівля оптова і роздрібна [4]
Туризм та відпочинок [2]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 676
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог


Головна » 2011 » Січень » 25 » Бізнес-ідея: організовуємо антикварний стартап
0:09 AM
Бізнес-ідея: організовуємо антикварний стартап
Цінні папери, нерухомість і банківські депозити після фінансово-економічної кризи перестали бути надійними засобами збереження та примноження капіталу. Замість цього унікальні та ексклюзивні предмети старовини віком старше 50 років завжди в ціні. Для старту антикварного бізнесу в Україні знадобиться не менше $ 150 тис., які можуть окупитися за три-чотири роки.

Незалежно від політичного, соціального та економічного клімату в будь-якому суспільстві, антикваріат завжди був, є і залишиться високоліквідним інвестиційним інструментом, що забезпечує стабільний прибуток на рівні 20-50% річних. Ось чому колекціонування старовинних речей сьогодні є прерогативою не тільки мільйонерів і мільярдерів, а й представників середнього класу. Їх кількість у світі протягом 2010 року, за даними компанії Citizen Watch, збільшилася до 49%. Примітно, що при цьому вони керуються не тільки матеріальною мотивацією. Володіння раритетними речами - своєрідна перепустка в елітарний дивізіон, підвищення власного престижу і респектабельності, прекрасна можливість налагодити ділові контакти з потрібними людьми.

                                            
Проміжною ланкою у процесі кругообігу антикваріату в природі, як правило, виступають антикварні салони та аукціонні будинки. І вони чудово на цьому наживаються - на сьогоднішній день бізнес купівлі-продажу старовинних предметів займає за рівнем доходів третю позицію після торгівлі нафтою та алмазами. А за рівнем «конфіденційності» нічим не поступається таким кримінальним видами діяльності, як продаж зброї і наркотиків. Саме тому визначити конкретні фінансові обсяги українського антикварного ринку - справа не з легких. Експерти оцінюють їх у досить широкому діапазоні - від $ 300 млн до $ 1 млрд. І все тому, що у нас на фальшиві старовинні речі доводиться частка аж у 20-40%. Крім цього вітчизняний ринок характеризується абсолютною зовнішньої ізольованістю. Справа в тому, що вивозити антикваріат за межі України, згідно із законодавством, суворо заборонено. А при його ввезенні з-за кордону стягується мито в розмірі 25-40% від вартості (на Заході цей показник не перевищує 5-10%).

В авангарді консерватизму

Хобі і не більше - така скромна роль відводилася антикваріату за радянської влади. І лише починаючи з 1991 року, з'явилася можливість перетворити його на засіб основного заробітку. У Олександра Брея сьогодні високий авторитет і реноме ідеальне завдяки тому, що тоді він виявився найспритнішим: заснував перший у незалежній Україні антикварний салон «Антик-Центр» на знаменитому Андріївському узвозі в Києві. Організував також перший антикварний аукціон, де було відразу продано 70% виставлених лотів з цінами, смішними за нинішніми мірками - $ 400-1000. Став законодавцем моди на закарпатську живопис, відкриваючи світові такі імена, як Адальберт Ерделі, Йосип Бокшай, Золтан Шолтес, Андрій Коцка, Федір Мінайло, Антон Кашшай (згодом вартість їхніх картин зросла з $ 2-3 тис. до $ 75-100 тис.). «У нас тепер одночасно працюють реставраційна майстерня, лабораторія мистецтвознавчої, стилістичної, технологічної та хіміко-фізичної експертизи предметів старовини. Крім того, звичайно, сам салон з продажу антикварних меблів, бронзи, порцеляни, ікон, камінних годинників, української, російської та західноєвропейського живопису XVIII, XIX і XX століть. Тому всі, хто працює на українському ринку, - мої учні, але жоден з них до цих пір не перевершив мене », - самовпевнено констатує пан Брей.

Федір Зернецький теж починав своє входження в нішу антикваріату з Андріївського узвозу. Протягом 1993-1995 років він відкрив на базі Київської реставраційної майстерні салон під назвою «Епоха», орендувавши підвальне приміщення на Андріївському узвозі.

«Там були стелі заввишки всього 1,6 м, - згадує пан Зернецький. - Але ми вирили яму глибиною 1 м, укріпили фундамент. На все про все я витратив божевільні на той час гроші - $ 25 тис. Для того, щоб окупити інвестиції, крутився, як тільки міг ».

Спочатку Федір просто купував, реставрував і продавав меблі. Згодом перейшов на декоративно-прикладне мистецтво - живопис, дизайн і архітектуру. Намагався шукати покупців на всіляких виставках, що проходили в Українському домі, спілкувався і будував відносини з VIP-персонами, які відвідували його салон. У результаті «Епоха» (з двома салонами в столиці і по одному у Львові та Полтаві) стала монополістом у сегменті антикварних меблів. Фірма займається також відтворенням автентичного інтер'єру в будинках пам'яток архітектури. Зокрема, в послужному списку робота в Батуринському палаці і митрополичому будинку при Софіївському соборі.

Культурна спекуляція

За словами Володимира Костирка, консультанта галереї «Три корони», раритети і реліквії потрапляють на прилавки антикварних салонів або безпосередньо від їх власників, або ж завдяки арт-дилерів. У подальшому вони продаються за ціною на третину більшою від закупівельної. «Іноді, - зауважує пан Костирко, - бувають і виключення, коли салон продає якийсь предмет без націнки, собі на збиток. Але це тільки за умови, що товар замовлений заздалегідь і є висока ймовірність отримати постійного клієнта ».

Крім того, деякі старовинні товари салони погоджуються приймати на комісію, вимагаючи за це 20-25% від їх вартості. А за 5-10% готові надати початківцям колекціонерам або арт-інвесторам послуги професійної консультації та експертизи. «Оборотність коштів у антикварному салоні може розтягнутися на цілі роки: як показує практика, сім з десяти придбаних салоном предметів старовини можуть очікувати свого покупця цілих півтора-два роки. Проте час в такому випадку працює на користь бізнесу, адже ціна антикваріату має властивість рости з роками », - запевняє Володимир.

Раз, два ... продано!

Паралельним каналом продажу антикваріату виступають аукціони, які заробляють на різниці між стартовою та фінішною ціною кожного лота (предмета старовини заздалегідь придбаного у його власника або виставленого організатором на торги за комісію). «Як не дивно, комерційний успіх будь-якого аукціону залежить не так від цінності лотів, як від особистих якостей і харизми ліцитатора (провідного торгів. - Ред.). Я, наприклад, займаючись аукціонної діяльністю з 2001 року, перебрав на цю посаду масу кандидатів: від Леоніда Якубовича та Миколи Вересня до свого брата. Втім, кожному з них все-таки чогось не вистачало - талановитий ліцитатор повинен володіти не тільки комунікативними навичками та глибокими знаннями у сфері антикваріату, але і бути трохи екстрасенсом і математиком: на інтуїтивному рівні прораховувати реальні фінансові можливості всіх учасників торгів », - переконаний Федір Зернецький.

Кілька разів на рік аукціони в Україні проводять не тільки антикварні салони, але й існуючі спеціально для цього вісім аукціонних будинків. Більшість з них в першу чергу враховує поточну кон'юнктуру антикварного ринку, тому серед лотів перевагу виключно на боці живопису.

Тільки українська філія російського аукціонного дому «Гелос» з представництвами в Києві та Одесі намагається внести деяку різноманітність, виставляючи на продаж експонати нумізматики, фалеристики, букіністика, філателії і т.д. «Ми ж намагаємося виділятися транспарентністю: повністю вся інформація з наших торгів завжди оголошується і є доступною для кожного, а доходи обов'язково легалізуються і не ховаються в тінь, як у багатьох учасників ринку», - зазначає Віктор Федчишин, співвласник аукціонного дому «Корнерс».

Фінішна ціна вже проданих антикварних лотів на торгах в європейських і американських аукціонних будинках на 600-800% виявляється вище стартової. В Україні вона рідко перевищує 100%, тому і рентабельність місцевих аукціонних будинків становить не більше 35%. «І статей витрат у них предостатньо: витрати на атрибуцію, збереження і реставрацію предметів антикваріату (приблизно 10-15% від вартості кожного предмета). А також відрахування до бюджету в розмірі 15% прибуткового податку від ціни лота і 25% податку з кінцевого прибутку », - говорить Андрій Дьомін, директор української філії російського аукціонного дому« Гелос ». У цілому для виходу на український ринок як у формі антикварного салону, так і у формі аукціонного будинку буде потрібно не менш $ 150 тис. (первинна закупівля товару, оренда приміщення, забезпечення охорони), які при вдалому входження в ринок окупляться через три-чотири роки.

Сучасне минуле

З усіх сегментів антикваріату в даний час, як вже згадувалося, найбільші доходи приносить живопис, а саме роботи українських художників ХХ століття. Наприклад, ціна на полотна таких творців епохи 1950-1970-х років, як Сергій Шишко і Микола Глущенко, зростає не в арифметичній, а геометричній прогресії: якщо 15 років тому їх можна було придбати за $ 1-5 тис., то тепер треба викласти $ 100-300 тис. Примножити капітал у кілька разів реально і на картинах Адальберта Ерделі, Тетяни Яблонської, Олександра Мурашка, Олександра Богомазова, Миколи Пимоненка, Сергія Васильківського, Сергія Світославського, Віктора Пальмова, Василя Єрмілова та ін
              

Друге місце після живопису, на думку Наталії Лисенко, засновниці антикварного салону «Боско», цілком заслужено займає букіністика: вартість старовинних книг з кожним роком збільшується не менш ніж на 30%. Та й ризик натрапити на фальсифікат в цьому сегменті антикваріату є мінімальним: найбільше, що можуть зробити шахраї, так це поставити підроблений бібліотечний штамп або вклеїти ксерокопії кількох втрачених сторінок. Особливу цінність становлять книги, видані до 1917 року, надруковані гражданським шрифтом, що мають нерелігійне зміст, в сап'яновому або шкіряному палітурці зі вставками з дорогоцінних металів, наявністю золотого обріза і гравюр. Ще краще, якщо в книзі зустрічаються ремарки, автографи, ілюстрації та екслібриси відомих людей.

Зморшки їм на-віч

«20% щорічно додають у своїй вартості гроші, тобто нумізматика: тут постійно дорожчають саме інвестиційні монети. Наприклад, золота пам'ятна монета Україні «Оранта» номіналом 500 грн, випущена в 1996 році, продається сьогодні вже за $ 10 тис. А монета «Ластівчине гніздо», випущена в 2008 році тиражем 4 тис. шт. з вмістом 15,5 г золота 900 проби номіналом 50 грн, лише за 2009 рік подорожчала більш ніж на 40% », - інформує Тимур Кашкаров, експерт відділу нумізматики аукціонного дому« Гелос ». Забезпечити 15% річних здатні ретромобілі, особливо такі шедеври, як Mercedes-Benz SSK, Mercedes-Benz 540K, Mercedes-Benz 770K W150, Horch 853 або Dusenberg. Серед нових швидко і перспективних напрямів, що приносять від 12% річних, Леонід Комський, директор антикварного салону «Дукат», виділяє старовинні сюжетні фотографії, акції, векселі, сертифікати, а також сувенірні моделі яхт, кораблів, бронепоїздів, паровозів і танків.

До категорії соціально незахищених «антикварних активів» належать ювелірні вироби (5-7% річних), а останнім часом і марки. Ще кілька років тому колекція поштових марок приносила 15-20% річних, зараз через нерозвиненість внутрішнього філателістичного ринку - не більше 10%. І то за умови, що до зборів входять марки Німеччини, Великобританії, США, Японії, Кореї, Китаю та країн Латинської Америки.

Занадто ризикованим вважається вміст винної колекції. Справа в тому, що термін придатності вина зазвичай не перевищує 50 років, до того ж воно тягне за собою високі витрати на збереження і значною мірою піддається інфляційним процесам. Коли світова економіка на підйомі, інвестори активно вкладають у цей сегмент антикваріату. Якщо макропрогноз негативний, попит на вина падає, відповідно вони дешевшають.

Штовханина на п'єдесталі

В $ 27-30 млрд оцінюються щорічні обсяги світового ринку торгівлі антикваріатом, і його столицею вже багато років вважається Лондон. Саме в цьому місті зосереджено 2 тис. антикварних салонів і 40 аукціонних будинків. З них два - Sotheby's і Christie's - володіють майже 90% світового ринку. За перше півріччя 2010 року аукціонний дім Christie's продав предметів антикваріату на суму $ 2,5-2,9 млрд (на 43-46% більше, ніж за аналогічний період у 2009 р.), а Sotheby's заробив $ 2,2 млрд (тут зростання склало цілих 100%). Продажі двох аукціонних будинків більше всього збільшилися в США - на 116%, Гонконгу - на 132% і в ОАЕ - на 155%. Рекордну виручку за 6 місяців поточного року Christie's приніс продаж картини Пабло Пікассо «Оголена на тлі бюста і зеленого листя» 1932 року - $ 106 500 000, а Sotheby's - бронзова скульптура швейцарського майстра Альберто Джакометті "Крокуючий людина» 1961 року ($ 104 300 000 ).

Проте над Туманним Альбіоном висить загроза втратити свій привілейований статус через підвищення урядом Великобританії податку на продаж антикваріату на 5% і впровадження нової фіскальної процедури - сплати відрахувань торговцями антикваріату з перепродажу кожного предмета на користь його автора і спадкоємця. «Якщо подібна економічна політика буде спостерігатися надалі, то епіцентром торгівлі антикваріатом остаточно стануть США. Вже зараз частки європейського та американського ринку у світовому масштабі майже зрівнялися, а пам'ятається, ще до 1998 року європейці випереджали американців на 20% », - турбується Ентоні Браун, голова Британської федерації арт-дилерів. І це не безпідставні підозри, оскільки Сполучені Штати дійсно вже майже 10 років агресивно наступають: ще в 2001 році найбільший інтернет-магазин у світі з американською пропискою Amazon.com інвестував $ 45,5 млн у аукціонний будинок Sotheby's і відразу прийшов у чужий монастир зі своїм статутом - інтенсивно впровадив торгівлю антикваріатом в онлайн-просторі. До речі, не варто забувати, що аналогічні об'єктивні амбіції на лідерство поступово з'являються і у антикварних ринків Азії та Близького Сходу.



Категорія: Новини | Переглядів: 3129 | Додав: KosmosR | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 Сергей  
0
Спасибо за такую интересную идею! Может и займусь!))

З.ы. пользуясь случаем, хочу пореокмендовать тем, кто планирует менять старые окна на новые, выбирать фирму http://veka.ua действительно качественный и проверенный временем производитель!

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Січень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Цікаве
[2013-10-04]
Как заработать $360.000 на веревочном парке?
[2011-01-23]
Високодоходний Кулінарний Бізнес
[2013-05-19]
Металошукачі та пошукові магніти – це хобі, бізнес та просто гарне проведення часу!
[2011-01-25]
Бізнес-ідея: організовуємо антикварний стартап
[2015-11-18]
Шиншилова ферма
[2011-01-23]
Виробництво санок, саней ідеї, виготовлення, креслення, продаж
[2012-06-04]
Бізнес на другій світовій(раритети,антикваріат)д/ф.
[2011-01-19]
Бізнес-ідея : робітниця не селянка
[2011-01-23]
Рекламне агентство
[2011-01-19]
Бізнес-ідея : шкарпетки поштою
Соціальні закладки