Прийшла в голову цікава ідея бізнесу на ювелірних прикрасах і біжутерії. Ювелірні прикраси - то традиційний бізнес, на якому дуже висока конкуренція, такі речі продаються на безлічі точок у кожному місті. Чим же моя ідея оригінальна? А вся справа в її незвичайності і нетрадиційності ніші. Практично кожен ювелірний магазин пропонує абсолютно стандартний набір товарів. Щоб бізнес був успішним, потрібно чимось виділятися з сірого натовпу майже однакових товарних пропозицій, це чудово знає кожен маркетолог.
Так от, ідея бізнесу полягає у створенні специфічних товарних пропозицій для досить вузьких ринкових ніш. У людей є самі різні захоплення і інтереси, саме це може бути джерелом для ексклюзивності ідеї для бізнесу в цій сфері.
Маркетинг називає такі ринкові ніші терміном «вертикальні ринки», їх можна легко знайти, якщо пройтися по різним інтересам і хобі з допомогою методу мозкового штурму. Якщо є специфічні інтереси та хобі, значить, напевно, є і спільноти. Їх легко шукати по різних сервісів типу vkontakte.ru, moykrug.ru і т.п.
Просто спостерігайте, чи використовується членами спільноти якась символіка. А це майже напевно так і буде, завжди є якісь символи, малюнки, імена, аватари, які використовують члени спільноти для своїх ніків на форумах і блогах. Це може наштовхнути Вас відразу на ряд цікавих ідей. Можна використовувати декілька варіантів прикрас для кожного символу, який використовує ця цільова група.
Навскидку можу відразу привести в приклад декілька таких спільнот за інтересами: любителі музичних груп і навіть цілих стилів (панки, любителі важкого року, репу і т.п.), професійні спільноти (журналісти, музиканти, програмісти тощо), представники політичних партій та ін. Причому такі спільноти з радістю підтримають Вашу ідею і з інтересом візьмуть участь у розкручуванні Вашого бізнесу.
Ну ось Ви особисто, бачили коли-небудь в продажу, наприклад, пристойну срібну прищіпку для краватки чи брошку з державною символікою (цільова група - держслужбовці)? А адже вони теж дуже не проти якось виділятися з натовпу своїх колег, особливо, якщо держслужбовцю не можна носити прикраси і стильно одягатися - дрес-код все-таки. А тут начебто як і все у справі. :)
А бачили в продажу магічну срібну пентаграму або рунічні символи? Вгадайте з трьох разів, чи можна їх купити в ювелірних магазинах. А Ви знаєте, скільки народу читає езотеричну літературу і захоплюється різними модними речами типу фен-шуй і іншого?
Як тільки у кількох представників потрібного Вам спільноти з'явиться така цікава, прикольна або просто респектабельно і престижно виглядає обновка, їх відразу почнуть запитувати, де вони таке дістали. Багато хто скаже, де саме вони здобули таку рідкісну і ексклюзивну річ. А це вже жива реклама.
Ви звичайно ж, можете сказати, що цільова група занадто мала і на неї не варто звертати серйозної уваги. Але тут не все так очевидно, є ринки, на яких за ту ж саму річ будуть платити навіть у кілька разів більше її реальної ринкової ціни. Вся справа в ексклюзивності пропозиції і правильному виборі цільової аудиторії.
Ви хоч приблизно уявляєте скільки у великих містах типу Москви, Пітера, Києва різних езотеричних товариств, клубів, магів, ворожок і навіть просто шахраїв на грунті езотерики? Але ж серед цього народу більша частина - жінки. А вони завжди хочуть здаватися кращим, більш вдалим, багатшими, загадковіше і просто привабливішим ...
Ну це був ліричний відступ, повернемося до товару. Як правило, товар повинен бути не дуже дорогим, для ювелірних прикрас тут, напевно, краще використовувати не золото і платину, а срібло. Тоді ціна не буде лякати покупця у зв'язку з теоретично можливим шахрайством з боку магазину. Відвідувачі повинні довіряти магазину, а чим менше спокуса, тим більше довіри.
Як продавати ексклюзивний товар? Дуже бажано створити інтернет-магазин. Йому не обов'язково мати складний функціонал, достатньо мінімуму - зручне представлення товару на вітрині, гарні фото і зручні способи оплати. Це може бути дуже непоганим варіантом для жителів великих міст.
Якщо Ви вибрали такий шлях, як створення сайту інтернет-магазину і просування власного бренду, то Вам знадобиться розкручування сайту, його активне просування . Правильна розкручування сайту і грамотне його просування - гарантія того, що Ваш товар побачать ті, хто в ньому зацікавлений. На початковій стадії просування сайту, варто робити ставку різні промо-акції спільно з великими сайтами спільнот і постійна співпраця з відвідуваними тематичними сайтами.
Попутно можна домовитися про рекламну акцію або замовлених постах з блогерами і власниками форумів в потрібній Вам цільової ніші. Тільки простіше і ефективніше це буде уявити, як спонсорство в рамках проведення конкурсу спільно з власником сайту, це суттєво збільшить лояльність аудиторії.
Але не варто і забувати про те, що на ринку є і вже досить давно існуючі інтернет-магазини, з якими доведеться конкурувати. Це можна перетворити і в перевагу, адже цілком реально домовитися з ними про співпрацю, невеликі партії товару можна здавати на реалізацію.
Спробуйте задати пошуковій машині фрази типу «ексклюзивний подарунок», «прикольний подарунок», «незвичайний подарунок», «унікальний подарунок» і т.п. Є ціла мережа сайтів інтернет-магазинів з досить пристойною аудиторією. Такі магазини теж Ваші потенційні партнери.
А ще зараз стає дуже модним ставити в офісі якої-небудь «магічний» предмет «на успіх у справах» і носити будь-який таємничий талісман або магічний знак. Майже в кожному офісі знайдете грошове дерево, жабу з монетою, статуетку ченця або слона, які покликані приносить удачу.
У безлічі з'явилися всякі лавки східних сувенірів та езотеричних товарів. Власники таких магазинів завжди будуть раді знайти нового постачальника і розширити свій асортимент товарів. Запропонуйте їм спробувати виставити на вітрину пробну партію товару, це не буде складно, а от попит і фінансовий результат може виявитися дуже непоганим. Вони ж Вам із задоволенням підкажуть нові ідеї для товарів.
Удачі в бізнесі!
|