Взагалі-то сайти бувають різні. Умовно їх поділяють на комерційні (створені для отримання прибутку) та некомерційні (створені "для душі"). Умовно, тому що будь-який некомерційний сайт в будь-яку хвилину може перейти в розряд комерційних. Також сайти можна класифікувати по меті їх створення. Таку класифікацію ми і розглянемо.
Сайт-візитка
Метою такого сайту є надання інформації про фірму та її послуги. У реальному житті ми обмінюємося візитками, але вони можуть розповісти лише про назву фірми і посади того, хто її вручив.
Якщо ж на візитці вказана адреса сайту, ваш потенційний партнер або покупець (замовник) може дізнатися про вашу компанію все, що його цікавить. Саме таку інформацію розміщують на сайтах-візитках: історію фірми, види діяльності, заслуги і так далі. Також тут можна розміщувати фотографії пропонованої продукції (якщо це потрібно), ціни, акції та інше.
Особливості: Такі сайти зазвичай складаються з 5-15 сторінок, відрізняються строгим дизайном, на них обов'язково є присутній логотип компанії. Також дуже важливий підбір доменного імені, в ідеалі вона повинна відображати основний вид діяльності фірми, бути коротким і таким, що запам'ятовується.
Новинний сайт
Насправді це величезний пласт сайтів. Умовно їх можна розділити на дві великі групи: тематичні сайти і територіальні. До першої групи відносяться сайти присвячені якій-небудь темі: політика, економіка, плітки, ігри, музика, розваги і так далі.
До другої групи належать сайти, присвячені якій-небудь країні, регіону, місту і так далі. Об'єднує такі сайти необхідність постійного наповнення їх свіжими новинами по темі ресурсу.
Особливості: Такі сайти вимагають якісного і цікавого контенту (змісту), частого оновлення, відповідного дизайну (погодьтеся, що сайт, присвячений економіці не може бути оформлений також, як сайт, присвячений музиці), а також присутності різних технологій для більш зручної і цікавої роботи користувачів (форуми, чати, опитування, ролики та анімації ...).
Корпоративний сайт
До цієї групи відносяться сайти, які виконують подвійну роль. З одного боку представництво в Інтернеті (як сайт-візитка), з іншого - засіб спілкування та обміну інформацією між співробітниками фірми, партнерами і клієнтами.
Особливості: Строгий стиль, логотип компанії, великий обсяг, закриті розділи для співробітників, розділи для партнерів і клієнтів, можливість динамічного формування контенту (використання баз даних для своєчасного оновлення інформації), форми зворотного зв'язку і так далі.
Сайт для просування продукту або послуги
Це сайти-презентації, вони покликані розповісти про який-небудь новий товар або послугу, точніше розрекламувати їх. Як правило, вони являють собою докладний опис, характеристики, переваги та гарні фотографії товару або послуги.
Особливості: Такі сайти складаються з однієї-трьох сторінок, мають яскравий дизайн, так званий "продає текст" і форму замовлення. Часто супроводжуються відео або flash-роликами, а також позитивними відгуками.
Сайт Каталог
Як правило, такі сайти необхідні фірмам-виробникам яких-небудь товарів. Наприклад, шпалерна фабрика може зробити сайт-каталог, де розмістить фотографії всіх зразків шпалер, з їх описом і ціною, а також надасть користувачеві побачити вибрані шпалери в різних інтер'єрах.
Особливості: Такі сайти містять багато однотипної інформації: фотографії продукції, їх опис, ціни і т.п.
Інтернет магазин
Це сайти, які не тільки надають фотографії, описи та ціни на товари, але і мають засоби прийому замовлень on-line. Також, на відміну від сайтів-каталогів, тут можуть бути представлені абсолютно різні товари, зібрані в окремі розділи. Особливості: Дружній інтерфейс, засоби прийому замовлень on-line, можливість оплати on-line (не завжди). Як правило, користувачеві потрібно тільки клацати по кнопці з товарами, все інше буде зроблено за нього (порахують, упакують і подякують:)).
Інтернет портал
Це мега-сайти: об'ємні, наповнені різною інформацією, і пропонують велику кількість сервісів (послуг). Їх створення вимагає багато часу і сил, а також цілої команди розробників.
Особливості: Хіба що, масштабність проекту. Все інше, як на інших видах сайтів.
Блог
Все-таки це окремий вигляд сайту. Можна називати це як завгодно: домашньою сторінкою, блогом, журналом, але по суті - це той же сайт. А відрізняється він тим, що присвячений конкретній людині і його захопленням.
Ну ось, тепер ви маєте уявлення про основні види сайтів. Це знання допоможе вам при плануванні свого ресурсу чи сайту на замовлення. Удачі Вам!
|