Із зникненням з полиць магазинів багатьох імпортних товарів
російські підприємці відкривають хороші перспективи для з виробництва в Росії. З
вересня минулого року йде потік запитів на устаткування для виробництва ряду
продуктів, попит на яких завжди був стабільний і в умовах вимивання імпортної
продукції гарантований. У справжній статті розглядається перевага кондитерська
продукція, тому відзначимо перш за все виробництво цукрової печива (об'єм
вітчизняного виробництва в порівнянні з доперестроєчним періодом впала на 30%),
карамелі (велику частку російського ринку займає карамель, що поставляється з
Польщі), коржів (медових, віденських). випічки тривалого зберігання і так далі
Дефіцит цієї продукції сьогодні гостро відчувається в роздрібній торгівлі, і
багато виробничих і торгових компаній розглядають варіанти її виробництва як
найближчі інвестиційні проекти. Явну перевагу мають оптові компанії, які купують
сировину по низьких цінах. Оскільки ціни на початкові продукти: мука, цукор,
молочні продукти і так далі - залежно від постачальника можуть розрізнятися на
десятки відсотків. Роздрібні підприємства і торгові мережі також мають хороші
можливості для "розкручування" власного виробництва завдяки кругу відвідувачів,
що склався, і знанню кон'юнктури.
Фахівці, перш ніж визначити розрахункову вартість, наприклад, кондитерської
лінії по виробництву цукрового печива, повинні з'ясувати у клієнта цілий ряд
питань:
- які засоби хотів би замовник вкласти у виробництво?
- яку ціну він планує призначити на вироблюваний продукт і на яких покупців
розраховує?
- які ціни на сировину і його якість?
- чи планує він створення високоавтоматизованого і відповідно дорогого
виробництва, або хотів би обійтися мінімальним комплектом устаткування,
розрахованого на ручну працю?
- чи є у замовника ринок збуту, або, допустимий. "стежка" клієнтів за
наявності власного магазина?
- які конкуренти працюють в даному сегменті ринку, і які їх можливості? І так
далі
Завдання включається перш за все в тому, щоб детально
розрахувати оптимальний варіант харчового виробництва, причому з урахуванням
його подальшого розвитку. Зазвичай клієнт недовірливо відноситься до зверненого
до нього питання: "А скільки грошей Ви готові вкласти в передбачуване
виробництво?" - вважаючи, мабуть, що фірма-продавець зацікавлена в максимальних
витратах на устаткування. Слід зазначити у вигляді, що між фірмами, що працюють
на ринку харчового устаткування, йде жорстока конкурентна боротьба. Відповідно
норма рентабельності при продажі устаткування невелика. Крім того, для
виготовлення одного і того ж продукту можна користуватися абсолютно різними
технологіями, які значно, іноді і у декілька разів, відрізняються за ціною. Тому
питання про розмір вкладень є ключовим для подальшого проектування.
Оскільки різниця у вартості варіантів комплектації. Як вже
мовилося вище, може бути значною, дуже важливо правильно поставити завдання.
Якщо в планах замовника - бажання заробити швидкі гроші за 2 роки при
мінімальних витратах., йому слід враховувати, що через 2 роки його товар,
вироблюваний за "дешевою" технологією стане не конкурентоздатною. І навпаки,
створення рентабельного виробництва розрахованого на десятирічну ефективну
експлуатацію, зажадає, крім ретельного розрахунку, додаткових вкладень в
надійніше і досконаліше устаткування. У тому випадку, коли замовник розраховує
працювати на покупця "з грошима", необхідно додатково продумати питання дизайну
і упаковки продукту, вибору екологічно чистої сировини. Такий покупець завжди
вимогливіший, якщо не сказати капризний.
Для того, щоб завдання, які ставить замовник, були вирішені,
необхідні попередні докладні консультації з розробниками проекту. Як приклад
можна привести недавнє замовлення крупній торговій компанії на розробку проекту
і комплектацію власного виробництва м'ясних і ковбасних виробів, молочних
продуктів, хлібобулочних і кондитерських виробів. Після виїзду фахівців на місце
передбачуваного виробництва і видачі попередніх рекомендацій замовник був
вимушений погодитися з коректуванням первинного плану. Зокрема, фахівці
рекомендували відмовитися від планів виробництва хліба із-за незначної
конкуренції місцевих хлібозаводів і відсутності достатніх складських приміщень.
Також було прийнято пропозицію про вкладення додаткових засобів у виробництво
пряникових виробів, яке було свідомо безпрограшним.
Почніть з малого
Як правило, супермаркету не вигідне виробництво формового
хліба. Він не зможе конкурувати з продукцією хорошого хлібозаводу з ряду причин:
використання заводом технологій тривалого бродіння, багатозмінний режим роботи.
Наявність досвідченого персоналу. Мелкоштучноє виробництво - те, що потрібне в
даному випадку. Крім того, до приміщень, в яких планується розміщення пекарного
виробництва, пред'являються певні вимоги СЕС. Наприклад. Їх заборонено
розташовувати на перших поверхах житлових будівель і так далі Враховуючи
вищесказане, розроблена ціла програма "Для універсаму", яка орієнтована на
створення компактних, таких, що гарантують швидкий збут і не дуже дорогих
виробництв. Дане устаткування можна використовувати практично в будь-якому
приміщенні. Про один проект ми розповімо.
Що можна запропонувати власникові магазина, який хотів би
відкрити кафетерій в своєму магазині, або створити кулінарію з виробництвом
мелкоштучной продукції (тістечок, булочок)?. Для цього підійде комплект
спеціального устаткування, яке дозволить створити незвичайний, з родзинкою"
продукт. На фотографії представлена установка по випічці тарталеток. Така
невелика установка, майже вафельниця, може забезпечити за 5-7 хвилин випічку 13
заготовок для оригінальних тістечок, що цілком достатньо для невеликої кулінарії
або кафе, яке можна організувати в магазині. Оскільки випічка відбувається на
очах покупців, продукт отримує в його очах додаткову цінність. Та і рідкісна
дитина пройде мимо ароматного і зовні привабливого тістечка, а дорослий покупець
напевно віддасть перевагу такій новинці над нудними і застиглими еклерами і
"трубочками". Крім того, власникові магазина вигідно, щоб покупець затримався в
нім подовше. Тому наявність в магазині невеликого кафе, де людина зможе
перекусити незвичайним, найсвіжішим і доступнішим за ціною тістечком, окрім
прибутку може принести додатковий комерційний ефект.
Після випічки тарталетки можна покрити шаром заварного крему
або отглазіровать їх різними видами глазурі за допомогою спеціального
устаткування, пофантазувати з прикрасою з фруктів. Найширший асортимент
апетитних тарілочок з солодкою начинкою досягається мінімумом зусиль. Слід
звернути увагу на те, що у разі заміни цукру в рецептурі виготовлення тарталеток
на сіль, виходять прекрасні кошики для всіляких салатів, або закусок.
Таким чином дане міні-виробництво, що гарантує швидкий прибуток, вимагає
наявність чотирьох умов:
- Устаткування: апарат для випічки тарталеток, установка для глазурування
тарталеток, інструменти і посуд.
- Мінімальна площа - 6 кв.м.
- Сировина (все доступно і достатньо дешево).
- Однієї людини, що здійснює нескладний виробничий процес. І все
|