Для того щоб мобільний салон можна було назвати успішним, в ньому повинні працювати приблизно десять майстрів, і кожен з них повинен виконувати близько десяти замовлень на місяць. Проте всім керівникам доводиться з першого дня започаткування бізнесу вирішувати одне загальне питання: як зробити так, щоб майстри не працювали з клієнтами салону безпосередньо? З 2008 року юрист Антоніна Архипенко відзначає 8 березня вдома - в тісному колі «СПА-подруг». «Першу СПА-вечірку ми провели своїми силами, а через рік вже замовили на вечірку майстрів - косметолога і масажиста, - розповідає Антоніна. - Мені подобається самій організовувати СПА-простір, підбирати аромасвічки, музику ... Тому такі девичники я люблю влаштовувати саме будинки, а не в салонах ». За словами Юлії Біденко, власниці мобільного салону «Агенти краси» (рік створення компанії - 2010-й), групові замовлення складають у її компанії менше 10%. Основна цільова аудиторія в середньому ціновому сегменті, в якому і працює Юлія, - молоді мами, жорстко обмежені в часі. «Через рік-два мобільним буде все», - упевнена Ксенія Гордієнко, директор VIP-салону краси Beauty life (рік створення компанії - 2009-й). Її клієнтів теж в першу чергу цікавить економія часу і комфорт. На тренді «економія часу» сьогодні в Україні будується чимало бізнесів. Проте не кожен із них як мобільний beauty-салон дозволяє працювати з рентабельністю понад 50%. Царап-царап На даний момент, за нашою інформацією, в Києві існує п'ять мобільних салонів краси широкого профілю і один спеціалізований СПА-салон. В інших містах «Салон краси на дому» - це всього лише вивіска, під якою працює один майстер. У той час, як підкреслює Юлія Біденко, головна ідея цього бізнесу в тому, щоб зібрати команду професіоналів і просувати послуги в комплексі. «Я як візажист зіткнулася з тим, що багато наречених, наприклад, хотіли б відразу замовити і зачіску, і макіяж, і манікюр, а заодно підстригти батька і зробити укладку матері, - розповідає Юлія. - Так виникла ідея створення мобільного салону ». Найбільш затребувана послуга - нарощування нігтів. Нігтьовим сервісом активно користуються представники як у преміум (нарощування нігтів гелем - 800 грн.), Так і в середньоціновому сегменті (нарощування нігтів гелем - 200 грн.). При цьому топ послуг кожної компанії індивідуальний і залежить від її, нехай в основному і не яскраво вираженою, спеціалізації.
Так, наприклад, у Юлії Біденко, яка активно працює з нареченими, найбільше замовлень на весільний макіяж. Ця послуга приносить компанії 40% доходу, 30% - стрижка і укладка, які замовляють жінки, зайняті маленькими дітьми. У той же час Катерина Пархоменко, директор салону Biata (рік створення компанії - 2007-й), відзначає, що друга за популярністю після нарощування нігтів послуга - це татуаж. Співвідношення чоловіків і жінок серед клієнтів залежить як від спеціалізації компанії, так і від цінового сегменту, в якому вона працює. У середньоціновому сегменті (жіноча стрижка - від 60 грн., Загальний масаж тіла - від 250 грн., Педикюр апаратний - 110 грн.) Їх не більше 10%, тоді як у преміум (жіноча стрижка - від 300 грн., Загальний масаж тіла - від 500 грн., педикюр апаратний - 500 грн.) - 30%. «У нас 60% жінок і 40% чоловіків, більшість з яких геї», - говорить Катерина Пархоменко, працює в середньоціновому сегменті. Чи не роздавай телефон, Маша Інтернет-адресу ... З нього починається мобільний салон. Початкові витрати в цьому бізнесі дорівнюють вартості створення сайту. Враховуючи, що по функціоналу це сайт-візитка, то ціна коливається в межах від $ 200 до $ 1000 залежно від дизайну. Все обладнання та витратні матеріали - власність майстрів. Так, масажист мобільного салону в своєму розпорядженні власний розкладним столом для масажу, а майстер, що робить тростинний засмага, - спеціальної наметом і розпилювачем. Майстер віддає салону від 20% вартості замовлення. Підприємці вважають за краще працювати як єдиноподатники, при цьому додаткових дозволів, наприклад, від СЕС, їм отримувати не потрібно. Для того щоб мобільний салон можна було назвати успішним, в ньому повинні працювати приблизно десять майстрів, і кожен з них повинен виконувати близько десяти замовлень на місяць. Проте всім керівникам - незалежно від розміру штату - доводиться з першого дня започаткування бізнесу вирішувати одне загальне питання: як зробити так, щоб майстри не працювали з клієнтами салону безпосередньо? Юлія Біденко будує роботу суто на довірі, вона працює тільки з однодумцями. Тоді як Ксенія Гордієнко воліє побудувати роботу так, щоб вести нечесну гру в її салоні було невигідно будь-якому майстрові. «Припустимо, перукар залишив клієнту номер телефону. Замовник дзвонить, але майстер, наприклад, захворів або у нього інше замовлення. Тоді клієнт все одно дзвонить нам. У результаті майстру виставляють величезний штраф або звільняють, - говорить Ксенія. - Крім того, у мене в штаті є психолог. Він регулярно телефонує клієнтів і, поговоривши з ними про погоду, вже може сказати, чи є у клієнта телефон майстра ». Катерина Пархоменко, яка орієнтується не на VIP-сегмент, а на клієнта середнього рівня, для якого ціна все ж має значення, вирішила це ключове для бізнесу питання по-іншому. «Кожен клієнт салону підписує анкету, де зазначено, що якщо він зможе повідомити директора, тобто мені, номер телефону майстра, його чекає винагорода у розмірі 1000 грн., - Ділиться досвідом Катерина. - А майстри чекає штраф у двадцятикратному розмірі від вартості замовлення ». Салони, розраховані на мідл-сегмент, формують ціну за принципом «не нижче, ніж». У салоні Biata, наприклад, прописаний мінімальний обсяг замовлення - 150 грн. При цьому, як відзначають гравці, навіть клієнт із середнім достатком не готовий жертвувати якістю в ім'я економії. «У нас проходила акція під назвою« Час - гроші ». Клієнт міг замовити молодого фахівця, який, звичайно ж, працює повільніше, ніж досвідчений майстер, і отримати знижку. Так от, люди користувалися цією знижкою вкрай рідко, - розповіли в салоні Super Style. - Та й молодих майстрів під акцію, готових працювати за менші гроші, теж знайти було складно. Всі хочуть заробляти як досвідчені ». Компанії для підвищення продажів не тільки влаштовують подібні цінові акції, але й освоюють інші маркетингові прийоми. Наприклад, пропонують своїм клієнтам подарункові сертифікати. І, незважаючи на те що поки попит на них невеликий, підприємці переконані, що є багато людей, які потребують саме в такій послузі.
Вшир чи вглиб? «70% рекламних витрат йде на онлайн, - говорить Катерина Пархоменко. - Решта - реклама в журналах і газетах ». Крім розміщення оголошень на безкоштовних дошках, компанії використовують просування в пошукових системах. «У нас замовлення часто надходять з готелів, - говорить Ксенія Гордієнко. - При цьому ми не поширюємо там роздатковий матеріал. Просто коли клієнт просить адміністратора знайти майстра, той заходить в інтернет, а в пошуковику відразу бачить нас ». Гравці впевнені: навіть на дошках оголошень приватні майстри їм не конкуренти - салони апріорі викликають більше довіри. І знову-таки потенційні клієнти заощаджують час. «Замість того щоб продзвонювати десятки оголошень з безкоштовних дощок, людині, зацікавленому в перетворенні себе, достатньо зайти на один спеціалізований сайт, де вказані всі ціни. Йому залишається зробити лише один дзвінок, - говорить Юлія Біденко. - Я думаю, кількість гравців на ринку буде тільки збільшуватися. У столиці в найближчий рік з'явиться як мінімум ще п'ять таких салонів ». Ксенія Гордієнко у VIP-сегменті такого напливу конкурентів не очікує. «Щоб організувати мобільний салон, потрібен дуже великий досвід в індустрії краси, - каже співрозмовниця. - Якщо за справу візьметься звичайний майстер, у нього нічого не вийде. Потрібно мати певні контакти, знати, як і з ким поговорити. Незнаючий людина не зможе просунутися ». При цьому Ксенія не виключає, що через два-три роки у Києві можуть з'явитися ще кілька VIP-салонів. У найближчих планах ж самої Ксенії завоювання Донецька, Одеси та Львова. Подальший розвиток українського ринку - створення воістину мобільних салонів краси, тобто на колесах. Такий салон, наприклад, вже чотири роки відпрацював на пляжах Сочі, а в минулому році з'явився в Єкатеринбурзі. Більш того, російська компанія «НВО« Автомедкомплекс », крім пересувних медичних комплексів, пропонує і пересувну перукарню. Комплекс створений на базі автобусів ПАЗ. Салон автобуса складається з п'яти відсіків: кабіна водія, пасажирський салон, обладнаний двома-чотирма сидіннями, перукарський салон на одне або два робочих місця, салон для манікюру та санітарно-гігієнічний відсік. ПАСПОРТ РИНКУ Обсяг ринку: н / д Кількість учасників: до 10 Рентабельність: від 50% Ціни: стрижка жіноча від 60 грн. французький манікюр від 40 грн. корекція нігтів від 130 грн
|