Бізнес-ідея: заробляємо на бджільництві - 30 Січня 2011 - Блог - 1000000 бізнес ідей
Четвер, 2016-12-08, 5:03 PMВітаю Вас Гість | RSS
1 000 000 ідей для бізнесу
Меню сайту
Категорії розділу
Автотранспорт [6]
Бізнес з нуля [3]
Шлюбні послуги [0]
Гроші та фінанси [2]
Дизайн і архітектура [0]
Домашні тварини [2]
Домашній бізнес [4]
Їжа та ресторани [2]
Заробіток в інтернеті [7]
Видавнича діяльність та ЗМІ [2]
Інвестиції [2]
Інтернет проекти [3]
Медицина і здоров'я [5]
Мобільний зв'язок [2]
Нерухомість і будівництво [3]
Незвичайні ідеї [5]
Незвичайні подарунки [0]
Новини [3]
Освіта та наука [1]
Одяг та мода [0]
Виробництво [6]
Робота в інтернет [2]
Розваги та ігри [3]
Різні види бізнесу [4]
Рекламні ідеї [2]
Рекрутинг і фріланс [0]
Сільське господарство [1]
Соціальний бізнес [0]
Спортивні товари [0]
Сфера послуг [11]
Технічні новинки [3]
Торгівля оптова і роздрібна [4]
Туризм та відпочинок [2]
Міні-чат
200
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 667
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог


Головна » 2011 » Січень » 30 » Бізнес-ідея: заробляємо на бджільництві
2:20 PM
Бізнес-ідея: заробляємо на бджільництві
На вітчизняних теренах мешкає понад 3,7 млн. бджолиних сімей. Вони приносять до 70 тис. тонн солодкої продукції в рік. Щоб в Україні завести пасіку, підприємцю достатньо мати $ 500. У середньому бізнес працює з 40% рентабельністю.

Нелегкий 2009 житель Полтавської області Роман Монолатій зустрів в новому для себе статусі бджоляра. Він став власником неждано-негадано звалився спадщини - трьох бджолиних вуликів. Спочатку полтавчанин хотів якомога швидше позбутися від цього господарства, однак наявність відповідної ділянки землі, природна цікавість і вмовляння дружини зробили свою справу - пан Монолатій зважився на проведення медового експерименту. До кінця року Роман від кожної бджолиної сім'ї одержав трохи більше 30 літрів солодкого продукту, який у сукупності приніс близько 2,5 тис. грн прибутку. Оцінивши вигідність справи, навесні 2010 року Роман збільшив своє бджолине плем'я до 10 сімей. Вже до жовтня смугасті трудівники принесли йому близько 350 літрів меду, що дорівнювало майже 8 тис. грн. прибутку. Гроші відносно невеликі, але були дуже доречними в якості додаткового заробітку у нестабільні часи. Особливо порадувало новоспеченого бджоляра відсутність проблем з реалізацією товару - весь мед розкуповується в рекордні терміни.

На наступний рік Роман планує розширення кількості бджолиних сімей і збільшення їх продуктивності до 40-50 літрів з вулика. Крім того, бізнесмен думає зайнятися скуповуванням меду у дрібних виробників у віддалених регіонах рідній області.

Солодкий Біоресурс

Згідно з підрахунками фахівців кафедри бджільництва Національного університету біоресурсів і природокористування України, на вітчизняних теренах мешкає більше 3,7 млн бджолиних сімей. Вони приносять до 70 тис. тонн солодкої продукції в рік. Втім, самі українські бджолярі до офіційної статистики ставляться з недовірою - у багатьох регіонах ніхто детальним підрахунком кількості вуликів не займається. Найчастіше до державних органів доходить лише та інформація, яку бажають донести самі бджолярі, - проконтролювати, чи є в городі у селянина чи фермера вулики, практично неможливо. Тому-то в інформаційних потоках нерідко можна зустріти самі різні цифри щодо ринку меду в Україну.
Так, інформаційно-аналітичне агентство «Союз-Інформ» вважає, що в 2009 р. на території Україні було вироблено не 70 тис. тонн, а 120 тис. тонн меду. У свою чергу Світова продовольча організація ООН вважає, що Україна входить до п'ятірки найбільших світових виробників меду, поступаючись лише Китаю, Аргентині, Туреччині і США.
Вітчизняних бджолярів, на думку фахівців, можна розділити на три нерівноцінні групи. Перша, найчисленніша (близько 90%) - це сільські жителі і дрібні агробізнесмени, які в своєму господарстві тримають від декількох одиниць до декількох десятків бджолиних сімей. Відповідно, саме ця група бджолярів і виробляє основну масу солодкої продукції в Україну. Друга група - це міські жителі, які на своїх дачних ділянках містять невеликі пасіки. І, нарешті, третя - великі спеціалізовані комплекси або окремі пасічники, що мають 70-100 і більше сімей.

Що бджола принесла

За словами чернігівського агробізнесмена Валентина Люботи, який володіє 70 бджолосімей, основний дохід дрібним і середнім пасічникам приносить продаж самого меду (90% всіх доходів). Решта медопродукти, як правило, вживаються родичами і близькими пасічників і дуже рідко виставляються на продаж.
                                         

Інша ситуація в більш великих організаціях, спочатку орієнтованих на продаж свого продукту в містах-мільйонниках. Так, чистий мед приносить компанії SvitMedu тільки 40% доходу, решта 60% обеспечвает продукти бджільництва. «Динаміка продажів багато в чому залежить від сезонності товару. Наприклад, у вересні найбільшим попитом користується липовий мед, влітку - акацієвий. Однак основні продажу меду і медопродукти припадають на вересень-грудень. Серйозним попитом у споживачів користується така медова продукція, як пилок і перга (ціна - 55 і 270 грн за 330 грам продукту відповідно). Їх купують як прекрасне вітамінний засіб для підтримки імунітету організму. Прополіс і маточне молочко купують як антисептик, також їх використовують в косметології. У холодну пору року як засіб від застуди чудово продається мед у стільниках (85 грн кг). Віск реалізується оптом за ціною 90 грн / кг », - розповідає керівник відділу продажів і маркетингу компанії SvitMedu Тетяна Головата.

Улейная калькуляція

Ціни на готовий мед в Україні коливаються в досить широкому діапазоні - від 18 до 60 грн / кг, залежно від безлічі чинників: сорт, якість, місце виробництва і т.д. Так, за спостереженнями пані Головатої, найбільшим попитом користується в Україну мед з Полтавської, Миколаївської та Закарпатської областей, а також з Криму.

За словами Романа Монолатій, основна частина пасічників змушена реалізовувати свій товар самостійно - на ринках і ярмарках. Зайти в торгові мережі вдається поки лише одиницям - там і відвантаження потрібні солідні, і умови поставок нелегкі. Деякі ж вважають за краще здавати мед оптом перекупникам.

«Велику частину своєї продукції я намагаюся реалізувати самостійно, що дозволяє виручати 30-40 грн за кілограм. Все, що не виходить продати на ринку безпосереднім споживачам, реалізовую кондитерам по 20 грн за кіло. Люди, що не мають транспорту і володіють пасікою далеко від зручних шляхів сполучень, часто змушені погоджуватися на продаж свого меду перекупникам за 16-18 грн / кг, незалежно від його якості. Благо, моя пасіка розташована відносно недалеко від зручної траси плюс у мене свій транспорт », - розповідає пан Любота. За словами бізнесмена, посередники на перепродажу меду заробляють не менше 25% від ціни товару.

«В цілому якщо постійний споживач впевнений в якості продукту і знає, що він був створений у відносно екологічно чистій місцевості, досвідчений пасічник може працювати навіть з 80% рентабельністю», - переконаний пан Любота. У той же час починаючий підприємець, ще не добився високих «врожаїв» зі своєю бджолиної сім'ї, буде працювати з 10-15% рентабельністю. Тетяна Головата вважає, що в середньому досвідчені пасічники з України працюють з 40% рентабельністю. Як би там не було, всі експерти згодні з тим, що для більшості українських бджолярів пасіка - це в першу чергу цікава справа і хороший приробіток. Побудувати на цьому хобі повноцінний бізнес не так вже й легко.

Початківцям пасічникам

«Для забезпечення своїх рідних медом і медопродукти досить містити 2-5 бджолиних сімей», - говорить Валентин Любота. Саме така кількість є оптимальним для початківця бджоляра, щоб він методом проб і помилок пізнав це захоплююча справа. Додатковий заробіток на бджолах починається з 10-15 сімей, а бізнес - з 50-100 і більше. «Одному пасічнику цілком під силу управлятися з 15-20 вуликами, при більшому їх числі знадобляться помічники. Хоча є фермери, які звалюють на свої плечі турботи і про 40 вуликах », - зазначає Валентин.

Початківцям бджолярам пан Монолатій радить відповідально поставитися до вибору місця для пасіки. Важливо, щоб воно було розташоване в зоні з великою кількістю рослин для медозбору, подалі від шкідливого виробництва і полів, занадто інтенсивно оброблюваних хімією. Що стосується стартового капіталу, то ціна на одну бджолину сім'ю в Україну може коливатися від 200 до 1000 грн. У цілому майбутньому пасічникові знадобиться близько $ 500 для закупівлі 2-3 сімей, облаштування вуликів і придбання найпростішого реманенту.
                  

При вдалому збігу обставин продаж медопродукти вже наступного року може принести $ 600-1000. «Як показує практика, бджоляр, які реалізовували якісний продукт від 50 бджолиних сімей, може мінімально розраховувати на 2,5-3,5 тис. грн щомісячного прибутку. Однак серйозний бізнес починається в тому випадку, якщо у володінні фермера виявляється сотня і більше бджолиних вуликів. Однак тоді знадобляться кошти на переробку, розфасування та тару для продукту », - пояснює пані Головата.

Американські старти

На думку американських фахівців, більшість людей в США долучаються до бізнесу виробництва меду більше як до своєрідної терапії, ніж як до серйозного бізнесу - мільйонерами на «бізнесі в смужку» в цій країні стають одиниці.
У середньому на організацію невеликий бджолиної ферми з 10 вуликів у Штатах потрібно витратити близько $ 3 тис. Якщо ж мова йде про повноцінне бізнес-проекті, то інвестиції стартують із суми в $ 500 тис. Щоб витримати конкуренцію, потрібно обслуговувати не менше 3 тис. бджолиних сімей . Проте завжди знаходяться люди, які спростовують загальні правила.
Брати-школярі з Колорадо Клей і Ерік Карні в 2008 році вирішили підзаробити і організували у фермерському саду свого діда експериментальну пасіку. Позичивши у родичів $ 5 тис., хлопці закупили 12 бджолиних сімей і всі необхідні супутні товари для медового виробництва - від вуликів і захисних костюмів до міні-агрегату з розливу продукту у тару. На подив родичів юних бізнесменів, справа по просуванню солодкого товару на місцевому ринку пішло дуже вдало, навіть незважаючи на те, що хлопці просили за один фунт (трохи більше 0,4 кг) свого продукту $ 3, що трохи вище цін великих конкурентів. Поширюючи мед на шкільних зборах і у фермерських клубах, підприємці, не відриваючись від навчання, вже на наступний рік повернули всі капіталовкладення. Окрилені успіхом брати роздумують над розширенням бізнесу: у їхніх найближчих планах збільшення кількості бджолиних сімей та створення власного веб-сайту.

Категорія: Домашні тварини | Переглядів: 8294 | Додав: KosmosR | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Січень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Цікаве
[2011-01-23]
Ремонт велосипедів або обмін старої велотехніки.
[2011-01-24]
Як відкрити власну міні-олійницю
[2013-05-19]
Металошукачі та пошукові магніти – це хобі, бізнес та просто гарне проведення часу!
[2011-01-23]
Харчове виробництво - це перспективно
[2011-01-25]
Бізнес-ідея: організовуємо антикварний стартап
[2011-01-23]
Масажний кабінет
[2011-01-24]
Відкриваємо чайний магазин: дев'ять кроків
[2011-01-23]
ОРГАНІЗАЦІЯ ПРИВАТНОГО ДИТЯЧОГО САДУ.
[2011-01-23]
Виробництво санок, саней ідеї, виготовлення, креслення, продаж
[2011-01-23]
Концепції безпрограшного автомийного бізнесу.
Соціальні закладки