Четвер, 2017-11-23, 11:25 PMВітаю Вас Гість | RSS
1 000 000 ідей для бізнесу
Меню сайту
Категорії розділу
Автотранспорт [6]
Бізнес з нуля [3]
Шлюбні послуги [0]
Гроші та фінанси [2]
Дизайн і архітектура [0]
Домашні тварини [2]
Домашній бізнес [4]
Їжа та ресторани [2]
Заробіток в інтернеті [7]
Видавнича діяльність та ЗМІ [2]
Інвестиції [2]
Інтернет проекти [3]
Медицина і здоров'я [5]
Мобільний зв'язок [2]
Нерухомість і будівництво [3]
Незвичайні ідеї [5]
Незвичайні подарунки [0]
Новини [3]
Освіта та наука [1]
Одяг та мода [0]
Виробництво [6]
Робота в інтернет [2]
Розваги та ігри [3]
Різні види бізнесу [4]
Рекламні ідеї [2]
Рекрутинг і фріланс [0]
Сільське господарство [1]
Соціальний бізнес [0]
Спортивні товари [0]
Сфера послуг [11]
Технічні новинки [3]
Торгівля оптова і роздрібна [4]
Туризм та відпочинок [2]
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 674
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Блог


Головна » 2011 » Січень » 24 » Підбираємо приміщення для салону краси: шість стратегічних кроків
10:58 PM
Підбираємо приміщення для салону краси: шість стратегічних кроків


Щоб виключити дилетантизм і не зробити фатальних помилок, ще на стадії підбору приміщення вам належить отримати професійні консультації про стан справ на ринку, в тому числі і в географічному аспекті - в мікрорайонах вашого міста.




На цій стадії вам НЕ потрібні поради фахівців, якщо: 
У вас є допуск до закритих відомостями про план забудови обраного вами району і можливість зарезервувати приміщення під салон у самому комерційно перспективному місці;
Ви точно знаєте, що залучите для роботи майстрів і запропонуйте послуги, які забезпечать вам постійний потік клієнтів незалежно від місця розташування салону;
У вас є можливість орендувати прекрасне приміщення в комерційно перспективному місці за казково низькими цінами з можливістю викупу;
У вас є можливості задушити конкурентів демпінговими цінами при високому рівні сервісу.

Якщо це про вас, і це не плід вашої уяви, то з гордістю дивіться навколо - вам всі заздрять! Іншим же трудівникам капіталістичної праці доводиться, як завжди, виходити з реальності і правил, які вона диктує. Якщо ви хочете пуститися в пошуки приміщення самостійно, то існує декілька шляхів:
Аналіз ЗМІ (в тому числі методом розміщення власних оголошень);
Існуючі салони (можна перекупити діючий салон, поки він не виставлений на відкритий продаж).
Ф'ючерсні проекти компаній-забудовників (застовпити площа на стадії купівлі землі);
Звернення до державного нежитловий фонд або до менеджера фірми, що володіє правом розпоряджатися нежитловим фондом новобудов (компанії-забудовники);

Однак найпоширеніший варіант: вдатися до допомоги ріелтерських фірм. Це мінімізує ваші клопоти, до того ж забезпечить юридичну безпеку. Ви істотно заощадите час, якщо відразу висловите агентам чіткі побажання щодо приміщення. Для цього давайте розглянемо основні позиції, за якими необхідно визначитися:
Тип і клас майбутнього салону. Чи плануєте ви відкрити економічне заклад «для всіх», салон бізнес-класу з розширеним видом послуг або комплексне підприємство індустрії краси класів «преміум» і «люкс».
Плановане місце відкриття салону (безпосереднє місце розташування, очікуваний потік клієнтів, рівень планованої клієнтури і т.д.). При цьому потрібно врахувати особливості конкурентного середовища, отримати достовірну і повну інформацію про конкуруючих закладах, яку дають попередні дослідження.
Концепція майбутнього салону. Ваші ідеї, переваги та плани, в тому числі і бізнес-план, який не зайве почати розробляти на самому старті, особливо якщо ви розраховуєте отримати кредит.

Крок перший. Позиціонуємося


Демократичний салон економ-класу не вимагає великого інвестиційного пакету. Приміщення для нього може становити 50-70 кв.м., і включати в себе: перукарський зал, кабінети манікюру і педикюру та кабінет естетичного догляду (косметологія, солярій). Головний принцип при виборі - «крокова доступність» для мешканців обраного району. 

Салон міддл-класу (або бізнес-класу) має більш розширену структуру, щоб задовольнити зростаючі потреби клієнтів відповідного рівня. Тут повинні бути передбачені приміщення для повного переліку послуг: іміджевих, косметологічних, корекції фігури, консультаційно-діагностичних, медичних. Для всіх цих послуг треба передбачити кабінети і зони. Тому мінімальна площа приміщення під такий салон - від 100 кв.м. Бажано розташування в густонаселених районах поряд з великими транспортними розв'язками або поблизу місць з великою прохідністю.

Комплексне підприємство класів «преміум» і «люкс» об'єднує під своїм дахом естетичну та медичну складові плюс зони релаксації (SPA-зона, різні види терапії). Такий клас підприємства передбачає також розширення у вигляді фітнес-клубу, кафе, магазину і т.д. У цьому випадку розміри площі визначаються фінансовими можливостями інвесторів.

За статистикою, насичення сегмента ринку настає при співвідношенні: одне підприємство на тисячу передбачуваних клієнтів. У цьому сенсі ситуація на ринку, на думку фахівців, говорить про найбільшу комерційної перспективності інвестицій в салони бізнес-класу, призначених для цільової аудиторії з середньо-високими доходами. Тому, кажучи про підбір приміщення, давайте розглянемо гіпотетичний салон саме цього рівня.

Крок другий. Місце, місце і ще раз місце


Американські бізнесмени використовують цю приказку як відповідь на запитання про три секрети комерційної успішності. Основна помилка підприємців, які не мають досвіду відкриття салонів, полягає в думці, що приміщенню досить бути придатним для цього виду бізнесу. 

Для того щоб почати дослідження, вам потрібно, грубо кажучи, схилитися над картою. На ній має бути відображений район, в якому ви плануєте відкрити свій салон, в радіусі кілометра-двох. Існуючі салони мають бути відзначені особливо.

Далі вам потрібно вивчити наступні питання:
кількість і соціальний склад мешканців;
кількість підприємств індустрії краси в цілому і по класах;
послуги, ціни, особливості розташування та рівень професіоналізму фахівців у конкурентів;
план розвитку району;
транспортні розв'язки і плани.

Тільки після цього приймається рішення. Ми не маємо на увазі, що ви повинні займатися маркетинговими дослідженнями самі. Для цього існують консультанти-практики, знайомі з поточною ситуацією в індустрії краси і мають подібний досвід. У роботі з фірмами, які надають консалтингові послуги, може бути два варіанти.

Перший варіант: ви повідомляєте про свої уподобання, і вам підбирають приміщення. У цьому випадку уточніть, з яких джерел формується база даних ваших передбачуваних консалтерів. Чи не задовольняйтеся поясненнями на кшталт: «у нас хороші зв'язки і широкий вибір». Багато фірм на ділі займаються не активним пошуком, а пропозицією об'єктів із загальнодоступної бази. Спеціалізовані консалтингові фірми мають добрі контакти з нерухомості, але вони використовують їх у тому випадку, якщо ви укладете договір на повний пакет їхніх послуг (іншими словами, створення салонного бізнесу під ключ).

Другий варіант: ви намітили якесь приміщення, і запрошений консультант оцінює його з точки зору придатності для вашого бізнесу. У цьому випадку вам треба спочатку самостійно з пристрастю оцінити місце розташування вашого майбутнього салону.

Якщо він розташовується в окремому будинку або на першому поверсі житлового будинку, то критерії оцінки будуть наступними:
Район. Салон повинен відповідати передбачуваної групі споживання і його розташування повинне забезпечувати достатній приплив відвідувачів.
Дорожній рух. Рух транспорту має бути впорядковано, а не являти собою суцільний потік, в якому важко загальмувати.
Парковка для машин. Вона повинна бути передбачена прямо біля вашого будинку.
Зовнішній вигляд приміщення. Фасадні рішення. Доступність: окремий вхід з вулиці, можливість розміщення рекламної вивіски на фасаді, рекламних щитів або штендерів на прилеглому просторі.

Якщо ж передбачуваний салон краси або СПА салон буде розташовуватися всередині торгових, бізнес-центрів чи інших структур, то приміщення повинно знаходитись в зоні високої клієнтської прохідності (бажаний перший поверх), відповідати технічним вимогам і нормам і мати службовий вихід.

Також при виборі приміщення, що знаходиться всередині структури, необхідно враховувати цільовий ринок. Хто ваші передбачувані відвідувачі? Зупинять вони вибір на вашому закладі або пройдуть повз в людському потоці? Чи врахували ви особливості психології цільової аудиторії при виборі місця? Від відповідей на ці питання буде залежати успіх чи невдача, до яких призведе ваш маркетинговий розрахунок.

Крок третій. Залучайте незалежних експертів, які оцінять приміщення за такими параметрами:

інженерна експертиза (реальність існуючих і можливість проведення додаткових комунікацій);
документальне підтвердження потужностей з енерго-та водопостачання;
історія приміщення (що знаходилося і робилося в ньому раніше) і особистість попереднього правовласника;
отримання відповіді на запит від комітету містобудування (не заплановані якісь зміни стосовно будинку: знесення, споруда перед фасадом нового об'єкта і т.д.);
узгодження з ОСББ (об'єднання власників багатоквартирного будинку) або ЖЕК, якщо будинок житловий;
точна схема всіх зареєстрованих знаків дорожнього руху навколо.


Як бачите, доглянути собі «цікаве» приміщення явно недостатньо. Наступні дії, а вони необхідні, віднімуть у вас час, за яке приміщення можуть запросто «перехопити». Зате, якщо інтуїція вас не підвела, ви зробили правильний вибір і діяли обачно, у випадку успішності всіх погоджень ви істотно заощадите кошти, які так згодяться вам для внеску безпосередньо у ваш майбутній салон.

Крок четвертий. Оцінюємо внутрішні параметри приміщення


На наступному етапі теж існує два шляхи. За одним із них частіше йдуть багаті інвестори, у яких є можливість спочатку купити відповідне приміщення, а вже потім розробляти концепцію, де вони зможуть самовиразитися в архітектурному рішенні, дизайні, оснащенні косметологічним обладнанням.

Інший шлях обирають професіонали, чітко представляють, чого вони хочуть і як цього домогтися. При створенні салону відправною точкою для них є створення концепції закладу. Концепція - це зведення правил, за якими вони будуть будувати бізнес, щоб він був конкурентоспроможним, прибутковим, і бажано, що приносить задоволення. 

Цей шлях передбачає, що ваша концепція продумана і адаптована до приміщення і навколишньої дійсності ще на початковому етапі. Адже бізнес - справа скрупульозне і розважливе. Тому, уявивши собі образ майбутнього салону відповідно до його типу та класу, перевірте його наступні технічні складові: 

Технічні вимоги до приміщення салону краси:
площа - не менше 100 кв. м.
висота стель не менше 3 метрів без урахування обробки
наявність 220В, 380В сумарної потужності не менше 50 кВт.
наявність запасного виходу обов'язково
наявність або можливість зведення тамбура на вході в салон з розміщенням теплової завіси (в салоні, де роздягаються до нижньої одягу, має бути +26 при будь-якій температурі «за бортом»).

Вимоги до інженерних систем приміщення салону краси:
можливість організації підведення води і каналізації в усі приміщення майбутнього салону (необхідна наявність підвалу або запасу по висоті приміщення не менше 30 см для укладання комунікацій у підлозі)
наявність окремого каналу вентиляції (при відсутності необхідно монтувати трубу викиду забрудненого повітря по зовнішній стіні будівлі вище коника даху). Система вентиляції повинна бути припливно-витяжної.

Технологічний проект.

Це "конструкція" салону, яка розробляється фахівцем, щоб оптимально використовувати кожен квадратний метр, врахувати потоки клієнтів, щоб їм було зручно перебувати в салоні, а персоналу - зручно і ефективно працювати. (Треба також пам'ятати, що на будь-яке готове приміщення проект вже існує. Якщо ви робите перепланування, то вам потрібно її проект зареєструвати у своєму Містопроект. Це робиться для того, щоб будь-яка перевірка з технічної інспекції не виявляла неузгоджено споруджених або зруйнованих стін, за що покладається в кращому випадку штраф).

Архітектурно-планувальне рішення.

Воно має забезпечити ефективний розподіл приміщення на зони: експрес-послуг, «довгих» послуг, технічні приміщення і т.д. При цьому необхідно врахувати, що в новій редакції санітарних правил зазначено про неприпустимість розташування виробничих площ у цокольних і підвальних площах. Тому практично всі процедурні кабінети повинні мати природне освітлення. Є багато курсів салонів краси, але немає жодного, де б навчали їх технологічного проектування. Навіть не намагайтеся робити це самостійно.

Крок п'ятий. Вибираємо оренду або купівлю

Очевидно, що бізнес, що вимагає таких серйозних погоджень і вкладень, робить більш привабливою купівлю приміщення, ніж придбання його в оренду. Але при існуючих цінах на нерухомість варіант покупки доступний далеко не всім підприємцям.

Якщо ви - початківець бізнесмен, то вам має сенс орієнтуватися на невеликий інвестиційний пакет, яким ви володієте без залучення кредитів. Тоді оренда буде для вас найбільш розумним рішенням. Для підприємства, в якому ви будете здобувати досвід, підійдуть приміщення, вже пристосовані для салону (так званий вторинний ринок), а також приміщення всередині бізнес-центрів або торгово-розважальних комплексів.

Оренду також широко використовують підприємці, які купують франшизу салону краси у західних або російських мереж. У цьому випадку заставою успішності бізнесу повинен служити сам бренд і продумана система підтримки з боку франчайзера, що мінімізує можливі ризики. 


Ідеально було б взяти в оренду комерційне приміщення з прописаною в договорі можливістю викупу. У цьому випадку ви зможете зрозуміти, як буде розвиватися ваш бізнес. І якщо в кінцевому підсумку викладіть велику суму, то будете знати, що покупка виправдана.

Перш ніж орендувати приміщення, зверніть увагу на наступне:

Вартість оренди. До цієї графи також можна внести податки, страховку, обладнання, членські внески і поточне утримання підприємства - ви повинні знати, хто і за що буде платити.
Послуги. Що включено в орендну плату (наприклад, послуги охорони, вивезення сміття, поточний ремонт) і як оплачуються послуги, які не входять до цього списку.
Існуючі вимоги та обмеження щодо експлуатації приміщення. Вам потрібно врахувати кожен нюанс, для того щоб потім він не перетворився на проблему.
Попередні орендарі. Хто вони, які помилки робили і як ви можете уникнути подібних помилок?
Історія нерухомості. Якщо вона знаходиться у власності, то як давно власник володіє цією нерухомістю? У порядку його правовстановлюючі документи, або вони оформлені з порушенням законодавства? (Особливо важливо, якщо приміщення приватизувалося у держави). Наскільки вірогідна перепродаж власності у той час, коли ви будете орендарем? Що відбудеться в цьому випадку з вашими зобов'язаннями?

Перш ніж укладати договір про оренду, пам'ятайте:
Необхідно з максимальною обачністю підійти до вибору фірми, у якій ви будете орендувати приміщення. Постарайтеся переконатися в її надійності. Остерігайтеся недобросовісних посередницьких фірм. Якщо запропонований Вам договір про оренду приміщення викликає у Вас сумніви, краще проконсультуватися з цього питання у юриста.
У договорі має бути передбачено ваше переважне право продовження терміну його дії, а також перегляд величини орендної плати у ваших інтересах. В іншому випадку власник завжди зможе поставити вас до відома про підвищення орендної плати, а у разі відмови від сплати за новими ставками ваше підприємство завжди може втратити приміщення, що орендується (таким чином, власник може прибрати до рук ваш бізнес, в який ви стільки вклали).

А якщо Ви все ж вирішили купувати приміщення, зверніть увагу на наступні моменти:
його вартість;
оцінка майна (якщо ви купуєте приміщення на вторинному ринку);
можливість отримання доходів (здача в оренду і т.д.);
можлива ціна перепродажу;
наявність дозволу на продаж;
потреба в ремонті;
величина оподаткування;
вартість юридичного оформлення.

Так само, як і у випадку з орендою, особливу увагу слід приділити тому, щоб договір про купівлю-продажу був оформлений правильно. Переконайтеся в благонадійності продавця. Не вступайте в угоду як «приватна особа з приватною особою». У цьому випадку ви можете покласти початок цілому клубка фінансово-юридичних проблем.

Крок шостий. Оформляємо операцію

Не приймайте умов відразу, обговоріть їх з іншими людьми, що мають відповідний досвід, ретельно вивчіть всі запропоновані документи. Пам'ятайте: все обсуждаема, але до тих пір, поки ви не поставили свій підпис під договором. 

При укладанні договору оренди зверніть особливу увагу на наявність правовстановлюючих та правовстановлюючих документів. Крім того, варто перевірити наявність у нерухомості обтяжень у вигляді застав, арештів або прав третіх осіб. 

Договір оренди повинен захищати ваші інтереси у разі, якщо виникнуть додаткові проблеми (поломка системи опалення або кондиціонування, зміна власника чи основного орендаря, відмова у продовженні договору і т.д.) 

При придбанні приміщення у власність також необхідна наявність правовстановлюючих документів про реєстрацію власності на приміщення, і установчі документи, якщо це юридична особа. Потрібно уточнити, чи не існує по даному об'єкту обтяжень, які перешкоджають укладенню договору купівлі-продажу та подальшої реєстрації приміщення у власність. 

Для юридичної допомоги ви можете звернутися як у ріелтерську фірму, що має департамент комерційної нерухомості, так і в консалтингову фірму, що спеціалізується на підтримці підприємств індустрії краси. При виборі фірми ви можете скористатися рекомендаціями знайомих ділових людей, чиєї думки довіряєте, а також самостійно проаналізувати наявні в ЗМІ і Інтернеті пропозиції.

Крок останній, він же «нульовий». Резерви, контроль, самонавчання

До цього можна лише додати, що при складанні бюджету зайво помножити передбачувані витрати на 1,5 - свого роду поправочний коефіцієнт, що дозволяє врахувати і передбачити непередбачені витрати. Практика підказує, що без них не обходиться.

А при визначенні часу, необхідного на пошук і ремонт приміщення, варто врахувати, що кожен етап роботи, як правило, вимагає більше часу, ніж це планувалося спочатку.

При цьому у ваших інтересах контролювати роботи особисто, щоденно і з ранку до вечора. Для того щоб найняті працівники бачили у вашому обличчі не «грошовий мішок», а грамотного фахівця, рекомендуємо ще на етапі прийняття рішення пройти курс навчання менеджменту підприємств індустрії краси. Можливо, це буде вашим самим далекоглядним кроком. Адже в цьому випадку ви можете бути впевнені, що перші, найскладніші кроки ви зробите не тільки самостійно, але правильно і успішно.

Категорія: Мобільний зв'язок | Переглядів: 3400 | Додав: KosmosR | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Січень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Цікаве
[2011-01-24]
Як знизити витрати на стартап?
[2011-01-23]
Газета оголошень
[2011-01-22]
Бізнес-ідея - Детектор брехні
[2011-01-23]
Вирощування і продаж домашніх тварин
[2011-01-22]
Мото таксі, заробіток в таксі.
[2011-01-23]
Комп’ютерна «швидка допомога»
[2011-01-24]
Бізнес-ідея: здача в оренду автомобілів-застав за кредитами
[2011-03-24]
Заробіток в Інтернеті
[2014-05-01]
"Бизнес подробнее". Український бізнес інкубатор.
[2011-02-08]
Ідея для стартапа: йдемо в автопром
Соціальні закладки